Strona głównaAktualnościKodowanie w klasie 1

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Maszewie Dużym informuje, iż Zarządzeniem Nr 23.2019 Wójta Gminy Stara Biała z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie wyznaczenia jednego Inspektora Ochrony Danych w Gminie Stara Biała został powołany Inspektor Ochrony Danych - pracownik Urzędu Gminy Stara Biała - Pani Magdalena Łabędzka. Z Inspektorem Ochrony Danych, można się skontaktować poprzez e-mail: iod@starabiala.pl


Przypominamy o wysokości wpłat na Radę Rodziców. Wpłata za pierwsze dziecko wynosi 40 zł, za drugie 20zł. 

Kodowanie w klasie 1

miniProgramowanie to komunikacja z komputerem poprzez wydawanie mu poleceń. Dzięki aplikacjom komputer wie jak ma zareagować na komendy, jakie działania wykonać, co zapisać w pamięci, co pokazać na wyświetlaczu. Dziś możemy zaprogramować praktycznie każde urządzenie elektroniczne, które nas otacza. Wychodząc naprzeciw nowoczesnym trendom w edukacji, 24 stycznia uczniowie klas pierwszych brali udział w warsztatach, wprowadzających ich w tajniki kodowania i programowania.

Dzieci zostały podzielone na zespoły, w których podejmowały próby odpowiedniego zakodowania robotów.

Pierwsza była zabawa Bee – botem - robotem edukacyjnym, która stanowi wstęp do nauki programowania. Dzieci miały za zadanie przycisnąć strzałki kierunkowe określoną ilość razy i w odpowiedniej kolejności. Tylko odpowiednia sekwencja ruchów umożliwia doprowadzenie robota do celu.

W drugiej grupie dzieci pracowały przy pomocy Ozobotów, małych Edurobotów, które można programować z niespotykaną łatwością z użyciem jedynie kredek lub flamastrów. Taka technologia czyni z Ozobotów rozwiązanie idealne do oswajania już najmłodszych uczniów z podstawami dziedziny programowania.

Ostatni zespół miał możliwość wypróbowania gry Scottie Go!, w której za pomocą aplikacji dzieci podejmowały ciekawe wyzwania. Gracze chcąc je przezwyciężyć układali za pomocą kartonowych klocków na swoim stole program sterujący ruchami Scottiego (głównego bohatera). Następnie skanowali napisany przez siebie program, wykonując jego zdjęcie. Aplikacja po zeskanowaniu programu wykonuje go, a gracz może się przekonać, czy problem został prawidłowo rozwiązany.

Zajęcia były bardzo ciekawe i zdecydowanie za szybko się skończyły. Na szczęście to nie koniec naszych przygód z programowaniem. Już wkrótce kolejne warsztaty, na których z pewnością podszkolimy swoje umiejętności.

gminabip  men     kur 

efs 

szkolaklasa

 odkrywcy

swr

mysle

sbprzem

trzymajForme

bezwakacje

 ortografitti

miwgif

 ls

 eteatr

scrabble

aqua

ratujemy

zippy

klubpuchatka

 pck

czystepowietrze

niepal

Znajdz wlasciwe rozwiazanie

 Logo klub wiewiorka PCK RGB

 etwinning

 logoapteczka

 

 

 

Joomla templates by Joomlashine